Deces
Declararea şi înregistrarea decesului
În conformitate cu prevederile art. 76, alin. 4 din HG. 255/2024 declararea decesului se poate face la oricare S.P.C.L.E.P., respectiv primărie din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, care va transmite dosarul electronic ofiţerului de stare civilă competent. Certificatul și adeverința de înhumare/încinerare vor fi eliberate acolo unde a fost depus dosarul.
Acte necesare:
- Certificatul medical constatator al decesului
- Actul de identitate al celui decedat – original
- Certificat de naştere şi căsătorie al decedatului – original
- Livretul militar al decedatului – original
- Actul de identitate și certificatul de naștere al declarantului decesului – original
- Actul de identitate și certificatul de naștere al soțului supraviețuitor după caz - original
- Documente care să demonstreze legătura de rudenie a declarantului cu persoana decedată ( actul de identitate și certificatul de naștere), sau documente justificative în cazul celor care nu sunt rude (testament, contract întreţinere, contract de vânzare-cumpărare, clauză de uzufruct viager, procură, etc)
Înregistrarea decesului se va face în termen de 3 zile de la data producerii decesului, iar pentru decesele produse prin sinucideri, violenţă, accidente sau în cazul găsirii unui cadavru, înregistrarea se va face în termen de 3 zile de la declararea decesului care se calculează de la data eliberării certificatului medical constator al decesului, în aceste cazuri fiind necesară dovada eliberată de parchet, din care să rezulte că una dintre aceste autorităţi a fost sesizată în privinţa decesului.